Selecteer uw regio

Hoe u externe werknemers kunt betrekken in het COVID-tijdperk


De COVID-19-pandemie heeft onze manier van leven voor onbepaalde tijd veranderd. Hoewel de onmiddellijke veranderingen duidelijk zijn, is er minder bekend over de blijvende effecten als we aan het nieuwe normaal beginnen. Een van de grootste veranderingen voor ons is de manier waarop we werken. De traditionele bedrijfsinitiatieven voor wat betreft bedrijfswelzijn, zullen nu niet afdoende zijn.

Jarenlang pendelden de meeste werknemers naar kantoren of werkplekken en brachten hun dagen door tussen collega's. Nu werken veel werknemers vanuit huis en is hun dagelijkse routine aanzienlijk veranderd. Naast het opzetten van een afgelegen werkruimte en het afhandelen van veeleisende banen met kinderen thuis of op school een paar dagen per week, zijn veel werknemers geïsoleerd van hun collega's en hebben ze moeite om hun welzijn te behouden.

De plotselinge verschuiving in de werkomgeving en de huidige gezondheidscrisis hebben duidelijk gemaakt hoe cruciaal het is om een ​​gezond personeelsbestand te ontwikkelen en te behouden. Om dit te doen, moeten bedrijfsinitiatieven op het gebied van welzijn en programma-levering veranderen om aan de tijd te voldoen.

hoe blijven medewerkers productief

Hoe zijn welzijnsprogramma's de afgelopen maanden veranderd?
Werkgevers maakten soms al gebruik van een breed scala aan welzijnsinitiatieven, zoals lidmaatschappen van sportscholen, momenten om samen koffie te gaan halen bij de koffieautomaat, stimulans van collega’s om mee te wandelen, nieuwsbrieven en meer. Terwijl sommige bedrijven zeer uitgebreide welzijnsprogramma's hebben opgezet, hebben anderen besparingen of verhoogde productiviteit bereikt met slechts een paar eenvoudige activiteiten die gezond gedrag bevorderen. Het belangrijkste is om je in te zetten voor welzijnspromotie in de organisatie.

Toen het werk van kantoor naar huis overging, draaiden veel welzijnsprogramma's om te voldoen aan de behoeften van de nieuwe externe arbeidskrachten in het land. Werkgevers gebruikten meer technologie om inhoud te leveren, en programma's gingen over van in-office seminars naar webinar- en videoformaten. Toenemende niveaus van stress en angst bij werknemers brachten werkgevers ertoe zich te concentreren op het aanbod van welzijnsprogramma’s.


Hoe kunnen werkgevers externe werknemers betrekken bij zakelijke welzijnsprogramma's?
Nu het land zich in verschillende fasen van heropening bevindt en COVID-19-gevallen nog steeds toenemen, zullen veel van de recente veranderingen waarschijnlijk in de nabije toekomst blijven bestaan. Werkgevers moeten deze veranderingen omarmen, hun aanbod uitbreiden en robuustere programmering ontwikkelen om externe medewerkers te betrekken.

Nu kantoren heropenen, zal het lang duren voordat ze weer vol zitten. Naast het verminderen van het aantal werknemers op kantoor om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen, zullen veel organisaties de aspecten van thuiswerken in hun toekomstige kaders opnemen.
Om zakelijke welzijnsprogramma's hetzelfde niveau van betrokkenheid te laten bereiken als vóór de pandemie, zullen werkgevers robuuste, interactieve technologie moeten gebruiken om externe medewerkers betrokken te houden.

hoe medewerkers gezond blijven werken
Hoe ziet Corporate Wellness Programming eruit in de komende maanden?
Technologie en virtuele programmering zullen een sleutelrol spelen in de toekomst van corporate wellness.
  • Gezondheidsportalen waar werknemers gezondheidsgegevens zoals gewicht, activiteit en voedselkeuzes kunnen invoeren, evenals virtuele sessies met diëtisten en andere gezondheidswerkers, bieden verantwoording en ondersteuning die voorheen alleen persoonlijk beschikbaar waren.
  • Wellnessuitdagingen die communicatie binnen teams bevorderen en socialisatie mogelijk maken, of ze nu op kantoor of op afstand zijn, zullen een gemeenschapsgevoel bevorderen en tegelijkertijd de gezondheid van werknemers verbeteren.
  • Webinars, virtuele rondleidingen, bewegingslessen en kookdemo's zijn allemaal initiatieven die kunnen worden gebruikt om externe medewerkers te betrekken.
  • Telezorgsessies met diëtisten, professionals in de geestelijke gezondheidszorg of gezondheidscoaches zorgen ervoor dat medewerkers toegang hebben tot ondersteuning op locatie of thuis.
  • Virtuele initiatieven en coaching zoals WORK & MOVE. Of het nu gaat om wellnesscoaching of om werknemers sociaal bij elkaar te brengen, dit zal werknemers zich meer verbonden, betrokken en productiever te laten voelen.

Werkgevers zullen zich concentreren op het aanbod van geestelijke gezondheidszorg. Hoewel het belang van mentale en emotionele gezondheid de afgelopen jaren aandacht heeft gekregen, benadrukt de pandemie hoe cruciaal deze initiatieven zijn voor het welzijn van werknemers.

Werknemers worstelen met thuiswerken terwijl ze jonge kinderen hebben, voelen zich geïsoleerd en niet verbonden met collega's, en hebben te maken met andere problemen, waaronder het verlies van inkomen, van een echtgenoot of de angst om het virus te krijgen.

De toekomst van bedrijfswelzijn moet mentale gezondheid op dezelfde manier aanpakken als voeding, fitness en chronische aandoeningen zoals diabetes en hartaandoeningen. Een van de eerste stappen is het aanmoedigen van open en eerlijke communicatie over geestelijke gezondheid en het geven van training aan managers zodat ze problemen kunnen herkennen en gepast kunnen reageren.

Het ontwikkelen van welzijnsprogramma's die gericht zijn op aanmoedigen van medewerkers om hun gezondheid in eigen hand te nemen, is belangrijker dan ooit. Managers en bedrijfsleiders zetten vaak de toon voor deelname aan het programma, dus het is van vitaal belang dat ondersteuning voor het programma van bovenaf komt.

Programma's moeten de rol benadrukken die wellness speelt bij het ondersteunen van een gezond immuunsysteem en werknemers de middelen en ondersteuning bieden die nodig zijn om een ​​gezonde levensstijl te veranderen.

welke stappen moeten werkgevers nu nemen

Welke stappen moeten werkgevers nu nemen?
De mogelijkheid om het welzijnsaanbod van bedrijven uit te breiden en te verbeteren om aan de behoeften van werknemers in deze ongekende tijden te voldoen, is opwindend. Degenen in leidinggevende functies moeten samenwerken met hun huidige welzijnsprogramma te beoordelen en te identificeren wat werkt en wat ontbreekt. Het is belangrijk om de behoeften van uw personeel te bepalen en een aangepaste strategie te ontwikkelen om uw externe medewerkers te betrekken bij welzijn.

De COVID-19-pandemie heeft iedereen getroffen. Temidden van de chaos is het welzijn van medewerkers belangrijker dan ooit, en een goed ontworpen programma kan een positieve invloed hebben op de productiviteit en betrokkenheid.

Door technologie en virtuele programmering toe te voegen om on- en off-site betrokkenheid te bevorderen, ondersteuning van geestelijke gezondheid op te nemen en een gezonde levensstijl te promoten bij mensen met chronische gezondheidsproblemen, blijven werknemers betrokken bij het welzijn terwijl ze op afstand werken. Zelfs nu het land een nieuw evenwicht vindt, moeten werkgevers prioriteit geven aan welzijnsinitiatieven van werknemers om het mentale en fysieke welzijn aan te moedigen en een gezond personeelsbestand te ontwikkelen.

Dé tool die steeds meer ingezet wordt in ons land en ook echt handvaten biedt aan uw Health & Safety beleid is WORK & MOVE Analytics. Hiermee verschaft u inzichten (volledige AVG-proof) zodat u nog gerichter uw medewerkers en middelen kunt inzetten. Interesse in deze tool en een live demonstratie van de tool, klik dan hier.
 
Meer informatie
Naam *
Bedrijf
Telefoon
E-mail *
Bericht *
Velden met (*) zijn verplicht
view catalog onlineBekijk catalogus online download pdf catalogDownload catalogus