Selecteer uw regio

Het kennen van de taken van je medewerkers is essentieel!

Elke persoon die er hard naar streeft om doelen en doelstellingen van een bepaalde organisatie te bereiken, wordt een werknemer genoemd. Medewerkers worden ingehuurd om specifieke taken uit te voeren volgens hun specialisatie, interessegebieden en eerdere ervaringen. Werknemers verdienen hun salaris in ruil voor hun harde werk, arbeid, kennis en expertise. Er wordt terecht gezegd dat het succes en falen van een organisatie afhangt van haar medewerkers. Werknemers zijn inderdaad de levensader van een organisatie.
Wat zijn de voordelen van gemotiveerd personeel?
  • Het werkplezier stijgt
  • De werkstress daalt
  • Toegewijde werknemers zijn productiever en effectiever
  • Gemotiveerde werknemers zijn goed voor het imago van je bedrijf.
  • De werksfeer verbetert
  • De werktevredenheid stijgt
Het management moet zijn medewerkers goed kennen
Je moet je medewerkers begrijpen en begrijpen wat zij van de organisatie verwachten? Hoe kun je iemand negeren die zijn/haar maximaal deel van de dag op de werkvloer doorbrengt? Er zijn organisaties waar managers de namen van hun teamleden niet eens kennen. Dergelijke organisaties hebben altijd te maken met problemen zoals ontevredenheid van de medewerkers, een hoog verloop en frequente conflicten tussen teamleden, en slagen er uiteindelijk niet in om het op de lange termijn goed te doen.

Als manager moet je enkele basisgegevens van je werknemers kennen. Je moet de namen onthouden van alle personen die direct/indirect aan je rapporteren, hun expertise, achtergrond, capaciteiten enz. Vooral hun expertise en capaciteiten zijn dingen die erg belangrijk zijn voor werknemers. Want als je medewerkers veel taken moeten uitvoeren die niet passen bij hun interesses of capaciteiten, raken ze gedemotiveerd.

Het grootste deel van het tijd- en energiebeheer besteed je aan het kennen van de beoogde klanten, waarom zou je dan niet ook je medewerkers kennen die zo belangrijk zijn voor je organisatie? Werknemers die zich op de werkvloer genegeerd voelen, dragen zelden bij aan het succes van een organisatie. Neem de tijd om bij je teamleden te zitten om inzicht te krijgen in hun verwachtingen, interesseniveaus, grieven of andere problemen waarmee ze in hun dagelijkse activiteiten worden geconfronteerd, enzovoort. Het is belangrijk voor de managers om verbinding te maken met hun teamleden.

Het kennen van je medewerker versterkt niet alleen je relatie met je teamleden, maar maakt je ook een inspiratiebron voor hen. Laat je medewerkers weten dat je om hen geeft. Geef ze het gevoel dat ze gewaardeerd worden. Ontdek wat voor hen belangrijk is, begrijp waar ze zichzelf over vijf jaar zien, weet op welke gebieden ze het beste kunnen bijdragen.
 
Wees je bewust van (sleutel)verantwoordelijkheden
Het kennen van medewerkers helpt managers niet alleen om het beste uit medewerkers te halen, maar motiveert hen ook om elke keer weer uitzonderlijk goed te presteren. Als manager is het jouw verantwoordelijkheid om hen bij te staan ​​in hun dagelijkse activiteiten en hen te helpen hun doelen en doelstellingen te bereiken. Je moet weten wat je medewerkers doen. Een manager moet zich bewust zijn van de belangrijkste verantwoordelijkheden en taakverantwoordelijkheden van al zijn teamleden.

Wanneer je je werknemer kent, kun je ook controle hebben over je ondergeschikte. Als je zelf de taakverantwoordelijkheden van je teamleden niet kent, hoe kun je dan verwachten dat ze je respecteren en vooral vertrouwen. Kijken of ze problemen hebben in de organisatie of niet? Sta bij hen wanneer ze je hulp nodig hebben. Managers moeten het harde werk van hun werknemers erkennen om altijd een briljante prestatie van hen te verwachten. Het kennen van medewerkers geeft hun een gevoel van herkenning op de werkvloer. Men voelt zich trots om deel uit te maken van de organisatie en levert uiteindelijk het beste van zijn/haar niveau.
 



Wellicht ook interessant?

Wat zijn de risico's die mensen lopen als ze niet met persoonlijke accessoires werken?

Een goede houding achter je bureau is enorm belangrijk. Het lijkt verleidelijk om lekker onderuitgezakt te hangen in je stoel tijdens het werk, maar gezond is dat zeker niet. Een slechte werkhouding kan ...
Lees meer

11 Tips voor het werken met hybride teams

Hoe bewaak je cultuur, organisatie en mens wanneer op verschillende plekken en in wisselende samenstellingen aan verschillende zaken gewerkt wordt? Het komt vooral neer op communicatie en rekening houden met ieders wensen en verlangens.
Lees meer

Performance management is niet zomaar een jaarlijkse evaluatie

Zoals de meeste werknemers wil je het goed doen in je job. Om dat te doen, moet je een duidelijk begrip hebben van wat er van je wordt verwacht en moet je kunnen presteren met de tools die je krijgt.
Lees meer
Registreer u nu eenmalig om dit kennisartikel te downloaden.

Wist u dat de meeste van onze kennisartikelen te downloaden zijn?

Je hoeft je slecht één te keer registreren om vrij toegang te krijgen tot alle downloads!
Al geregistreerd?
E-mail / Gebruikersnaam
Wachtwoord
Ik heb nog geen account?
Registreren
Registreer u nu eenmalig om dit kennisartikel te downloaden.

Wist u dat de meeste van onze kennisartikelen te downloaden zijn?

Je hoeft je slecht één te keer registreren om vrij toegang te krijgen tot alle downloads!
Voornaam
Tussenvoegsel
Achternaam
E-mail
Wachtwoord
Vul hieronder je e-mailadres in en je ontvangt binnen enkele ogenblikken een nieuw wachtwoord
E-mail
Meer informatie
Naam *
Bedrijf
Telefoon
E-mail *
Bericht *
Velden met (*) zijn verplicht
view catalog onlineBekijk catalogus online download pdf catalogDownload catalogus