Selecteer uw regio
Het duurt een week voordat CtrlWORK de eerste feedback geeft. Op basis van de nauwkeurige analyse van uw werkpatroon krijgt u persoonlijke feedback.
Selecteer op het tabblad "Users" de naam van de gebruiker uit de lijst door 1 x op de regel te klikken (de regel wordt geselecteerd) Klik daarna op de "Delete user" button en vervolgens "Yes" om verwijdering te bevestigen.
Als u nog geen nieuwe licentie heeft, kunt u deze aanvragen bij uw vertegenwoordiger van CtrlWORK. Na het verkrijgen van de nieuwe licentiecode kunt u deze gebruiken door de handleiding "Licentie vervangen" te downloaden via deze pagina.
Ga naar het tabblad Tonen en vink daar de gewenste opties aan. Vergeet niet op de opslaan button te klikken. CtrlWORK zal willekeurig berichten tonen uit de aangevinkte categorieën.
CtrlWORK server heeft de optie om gebruikers uit Active Directory te synchroniseren met de gebruikers in de CtlrWORK database
CtrlWORK SystemMaangementService neemt contact op met de Active Directory wanneer deze optie aan staat in de Web.config van de SystemManagementService. De synchornisatie vindt op twee momenten plaats. Wanneer de gebruiker voor het eerst contact maakt met de CtrlWORK server en op een vastgesteld tijdstip dat word geconfiguurd in de Web.config van SystemManagementService.
De volgende informatie word uit de Active Directory gehaald.
Deze informatie wordt dan toegevoegd aan de gebruiker. Dit word gedaan op basis van gebruikersnaam.
Computertijd is niet gelijk aan de tijd waarop de computer draait (de kalendertijd), maar is afhankelijk van actief toetsenbord- en muisgebruik. De overgang van een periode met computeractiviteit naar een periode zonder computeractiviteit vindt plaats wanneer gedurende tenminste 30 seconden geen toetsenbord- en muisactiviteit is. Bijvoorbeeld tijdens een interventie wordt dus geen computertijd geregistreerd, indien deze netjes wordt opgevolgd.
De getoonde computertijd in het hoofdmenu is een gemiddelde over de afgelopen 7 dagen. Dit kan er voor zorgen dat het getal lager uitvalt dan verwacht.
Ja, de oude licentie code blijft werken ook na een update van CtrlWORK.
Het kan voorkomen dat het percentage hier niet overeenkomt met de weergegeven grafiek. Dit is een bekend probleem waar aan gewerkt wordt om dit op te lossen in een nieuwe versie van CtrlWORK.
De melding kan ontstaan omdat de user folder corrupt is geraakt. Dit kan opgelost worden door de user folder volgens onderstaande stappen te verwijderen, maar let op dat daarmee de opgebouwde historie ook wordt verwijderd. Als je dat niet wilt, kun je de folder beter laten staan en contact opnemen met de helpdesk.
1. Open Windows File Explorer
2. Type %appdata% in de adresbalk en enter
3. Nu verschijnt er een folder genaamd CtrlWORK. Deze kan nu verwijderd worden.
Er is een handleiding voor the settings te vinden in de handleidingen sectie van CtrlWORK
Open het CtrlWORK menu, ga naar de tab Profiel, en selecteer Recovery. U krijgt dan vaak interventies getoond op uw scherm. Indien dit niet werkt en uw versie van CtrlWORK lager is dan 2.10, dan kunt u CtrlWORK updaten naar CtrlWORK versie naar versie 2.10 of een nieuwere versie.
U kunt uw huidge CtrlWORK versie vinden door in het CtrlWORK menu naar de Help tab te gaan en daar op Versie te klikken.
Neem vooraf aan het updaten contact op met uw IT afdeling. Dit in verband met de benodigde installatierechten op uw computer.
CtrlWORK Reports is compatitable met IE11. Hiervoor dient wel active scripting aan te staan in de settings, welke standaard vaak uit staat.
Krijgt u Reports niet werkend i.c.m. IE11, probeert u dan een andere browser. Mochten andere browsers niet werken, dan kunt u contact opnemen met de helpdesk.
Nee iOS / Apple wordt tot op heden niet ondersteund voor CtrlWORK.